Terbaik tahun 2017: Komputer riba

Bantuan untuk pembelian komputer riba anda yang seterusnya sangat dialu-alukan. Kerana setiap tahun, banyak model baru dilancarkan, sehingga anda tidak dapat melihat hutan untuk pokok. Tahun ini juga kami menguji pelbagai model. Kami fikir ini adalah komputer riba terbaik tahun 2017, dari yang murah hingga (lada) yang mahal.

Acer Aspire ES1-533-P1SA

Petua: Sebilangan besar komputer riba dalam tinjauan ini sering juga tersedia dalam variasi yang lebih mahal atau lebih murah. Pastikan anda mengingatnya!

Oleh itu, baca juga: Apa yang perlu dicari semasa membeli komputer riba.

Sekiranya anda mempunyai anggaran terhad, Acer Aspire ES1-533-P1SA berada di tempat yang tepat. Model ini menjadi yang terbaik sepanjang ujian apabila kita melihat lebih dekat komputer riba terbaik di bawah 600 euro pada awal tahun ini. Jangan biarkan pemproses Pentium membuat anda terlalu banyak, cukup pantas untuk kebanyakan tugas asas hari ini.

Sebab buku nota ini sangat dihargai adalah hayat baterinya yang sangat baik. Terdapat juga 6 GB RAM dan 256 GB ruang kosong pada SSD terbina dalam. Skrin penuh-hd. Secara keseluruhan, anda boleh membeli model yang sangat baik dengan harga kurang dari 500 euro, asalkan anda tidak berniat untuk bermain di atasnya.

Baca lebih lanjut mengenai Acer Aspire ES1-533-P1SA di sini.

Lenovo Ideapad 510S

Adakah anda mempunyai sedikit lagi simpanan untuk buku nota tetapi masih tidak mahu membelanjakan terlalu banyak? Kemudian Ideapad 510S muncul. Yang ini juga berjaya dalam ujian di atas, sebagai 'komputer riba paling seksi'. Tidak penting juga. Notebook ini sangat nipis dan ringan, yang selalu menjadi kelebihan jika anda sering bepergian dengannya.

Anda juga boleh mengharapkan spesifikasi yang lebih hebat untuk kos tambahan. Pemproses yang bertugas dalam kes ini, misalnya, CPU Core i3 dari Intel. Terdapat SSD 256 GB, yang juga mudah diubah. Sekiranya anda masih memerlukan sedikit ruang tambahan. Terdapat 4 GB RAM yang tersedia. Pilihan yang baik untuk pencinta dengan saiz yang lebih kecil.

Baca ulasan Ideapad 510S penuh di sini.

Acer Aspire 7

Untuk Aspire 7 dari Acer, kami membuat kenaikan harga, tetapi ini juga komputer riba untuk pengguna besar. Sebagai contoh, pemproses i7 dari Intel cukup pantas untuk kebanyakan tugas, sementara notebook ini juga mempunyai kad video khusus. Yaitu GTX 1050 dari Nvidia. Anda tidak bermain permainan terbaru dalam tetapan tertinggi dengannya, tetapi anda akan berakhir.

Selain SSD 256 GB - diperlukan untuk memulakan Windows 10 dengan cepat - terdapat juga pemacu keras 1 TB di mana anda boleh menyimpan lebih banyak fail. Tidak kurang dari 12 GB RAM juga memastikan bahawa model ini berfungsi dengan sangat lancar. Akhirnya, skrin 15.6 inci menonjol dalam pengertian positif kerana sudut pandangannya yang sangat baik.

Baca ulasan penuh Acer Aspire 7 di sini.

Medion Erazer X7853

Adakah anda mencari komputer riba permainan? Bersiaplah untuk membayar sejumlah wang yang besar. Tahun ini kami melihat jenama yang menarik, iaitu Medion. Syarikat itu tidak mempunyai rekod prestasi terbaik, tetapi masih memberikan kesan yang baik dengan komputer riba permainan pertamanya. Erazer X7853 tentunya merupakan model yang perlu dipertimbangkan dalam carian anda.

Nah, apa yang anda dapat dengan harga pembelian yang besar? Walau apa pun, skrin 17,3 inci dengan resolusi HD penuh. Juga terdapat SSD 256 GB dan HDD 1 TB. Tetapi kekuatan wafer terletak pada gabungan pemproses (Core i7), kad video (GTX 1070) dan RAM (16 GB RAM). Tidak buruk, tetapi itu juga mungkin untuk harganya.

Baca ulasan Medion Erazer X7853 penuh di sini.

Apple MacBook Pro (2017)

Dalam kategori 'paling mahal' (tetapi kini telah jatuh harga), dua komputer riba dalam gambaran keseluruhan ini bersaing untuk mendapat tempat di 5. Teratas Pro dari Microsoft dan MacBook Pro dari Apple. Keutamaan kami adalah yang terakhir. Kerana jika anda dapat menyimpan wang sebanyak itu untuk komputer riba, maka komputer riba Apple sangat bagus.

Versi 2017 MacBook Pro sangat mirip dengan versi 2016. Tetapi sudah tentu terdapat beberapa penambahbaikan, menjadikan varian baru kira-kira 20 peratus lebih pantas. Touch Bar masih merupakan gimik, tetapi yang pasti bukan paparannya. Paparan Retina dengan resolusi 2560 x 1600 piksel adalah 'sekadar gambar'.

Baca ulasan Apple MacBook Pro 13-inci Touch Bar 2017 yang lengkap di sini.